De Kantoormanager 2.0
Neem contact met ons op!
0527 68 08 79

Een goede voorbereiding is het halve werk

Bij het organiseren van een vergadering komt veel kijken. Je moet met een hoop dingen rekening houden. Is de vergadering intern of wordt deze op een andere locatie gehouden? Hoeveel mensen zijn er bij de vergadering aanwezig? En ook niet geheel onbelangrijk: welke hulpmiddelen heb ik nodig? Om je een leidraad te geven voor het organiseren vind je hier een checklist.

Vorige maand hebben wij een enquête verstuurd naar de klanten van onze telefoonservice. Wij zijn namelijk benieuwd naar hun ervaringen. Zij kregen de enquête uit onderstaand filmpje toegestuurd als bijlage in de e-mail. Ben jij ook benieuwd hoe je op deze manier een leuke uitnodiging kan maken? Lees dan deze tutorial eens door:

“Tijd plannen is tijd besparen“ (Dwight D. Eisenhower)

Als secretaresse ben je vaak druk. Je bent de duizendpoot in het bedrijf die allerlei werkzaamheden tegelijk moet doen. Je neemt de telefoon aan, verwerkt de post en tegelijkertijd komt er ook nog een bezoeker binnen. Je baas steekt ondertussen zijn hoofd om de deur en vraagt of je de vergaderzaal wil klaarmaken voor een overleg dat over een kwartier begint. Je hoofd begint inmiddels steeds roder aan te lopen door de werkdruk en je moet écht even stoom afblazen. Aan het einde van de dag vraag je jezelf af waar de tijd is gebleven, want wat heb je nu eigenlijk gedaan?

Deze situatie komt iedereen vast wel bekend voor, of dit nu in je beroep of in je dagelijks leven is. Het enige dat op zo’n moment helpt is je hoofd even helemaal leeg maken en opnieuw beginnen. Maar pas op! Je geraakt zomaar weer in dezelfde sleur. Probeer het roer eens om te gooien en op een andere manier te werken. Het belangrijkst is dat je de tijd die je hebt zo efficiënt mogelijk kan gebruiken. Hiervoor zal je prioriteiten moeten stellen op je takenlijst en een goede planning moeten maken. Heb je moeite met het stellen van prioriteiten? Probeer dan eens te werken met de prioriteitenmatrix van Eisenhower.