De Kantoormanager 2.0
Neem contact met ons op!
0527 68 08 79

Cursussen en trainingen

Investeren in uw bedrijf is ook investeren in opleidingen en trainingen.

Het volgen van trainingen of workshops verhoogt vaak het functioneren van u of uw medewerkers en wat te denken van de verbeterde motivatie.

Wij hebben een aantal workshops en trainingen ontwikkeld die u kunnen helpen de kennis en kunde binnen uw organisatie op te krikken of juist op peil te houden. Onze, vanuit de praktijk ontwikkelde, trainingen zijn praktisch toepasbaar en helder opgebouwd.

Hieronder vind u ons aanbod. Het is ook mogelijk om op maat gemaakte trainingen te verzorgen binnen uw organisatie. Neem contact met ons op voor meer informatie, wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden!


Starterscursus

Het aantal startende zelfstandige ondernemers blijft maar groeien in ons land. Een groot aantal van deze startende ondernemers heeft echter na een jaar ook alweer besloten om te stoppen vanwege tegenvallende resultaten.

Er komt veel kijken bij het beginnen van een eigen onderneming. Naast de reguliere advisering aangaande bijvoorbeeld het opstellen van een ondernemersplan en de benodigde verzekeringen, hebben wij een starterscursus ontwikkeld. Tijdens deze interactieve cursus zal vooral worden ingegaan waarom je hebt gekozen voor een bepaalde visie en missie. Verder behandelen we onderwerpen zoals doelgroep en doelgroep benadering, marktbewerking en netwerken, budgetteren, plannen en organiseren.

Wij staan u graag te woord om u verder te helpen. Ook bij het opstarten van een eigen onderneming geldt: “Wij de rompslomp, U de corebusiness”!


Workshop: “Durf te verkopen!”

Wil jij je klant graag laten zien dat jouw product of dienst beter is dan die van je concurrent? Wil je ontspannen blijven communiceren tijdens een verkoopgesprek en kan je wel een tool gebruiken om hiermee te kunnen bepalen of je de juiste prijzen hanteert? Kom dan naar onze workshop “Durf te verkopen”.

Deze workshop is interessant voor zowel startende als ervaren ondernemers. Wanneer je starter bent, geven we wat handreikingen om zo objectief mogelijk je prijzen te bepalen en wanneer je ervaren ondernemer bent is het altijd goed om te kijken of je prijzen nog actueel en reëel zijn.

Tijdens de workshop behandelen we de Unique Selling Points van zowel je product/ dienst als van jezelf. Kortom: hoe onderscheid ik mezelf van de concurrent. Ook gaan we in op tegenwerpingen die je tegen kan komen in een verkoopgesprek. We geven enkele tips en tricks om deze om te buigen naar verkoopargumenten.


Cursus: “Offerte die scoort!”

Opdrachten binnenhalen als zzp-er blijkt vaak een struikelblok. Zeg nou zelf: het is niet bepaald dé reden om voor jezelf te beginnen toch? Geen corebusiness. Zonder opdrachten echter volgt geen omzet! En daar is het natuurlijk wel om te doen! Liefst nog met een beetje winst ook. Dat betekent dus toch: offertes maken! Een vak apart.

Want wat maakt een aanbieding nou tot een winnende offerte? Is het de prijs? Of toch het aangeboden product? Het uiterlijk dan? Helaas voor al diegenen die hopen op één van de drie: een offerte maakt pas kans van slagen als deze er:

  • Aantrekkelijk uit ziet (eerste indruk);
  • Het juiste product of dienst aanbiedt;
  • Het meest onderscheidend het ‘werk in uitvoering’ beschrijft;
  • Vanzelfsprekend een scherpe prijs in aanbiedt.

Samen met Emma Visser van "Dames van dt" (communicatie adviseurs en tekstschrijvers) hebben we de cursus "Een offerte die scoort" ontwikkelt. Enerzijds omdat het ons opgevallen is dat het taalgebruik in veel offertes aan een update toe is en anderzijds omdat we merken dat veel offertes "aanbodgericht" worden ingestoken.

Tijdens het ontwikkelen van de cursus hebben we onderzoek gedaan naar het huidige slagingspercentage van offertes. Omdat op basis van dit percentage veel winst is te behalen bij veel bedrijven, is er veel interesse in deze cursus.

Onderdelen die terug komen in de cursus:

  • Van verkoopgesprek naar voorstel op maat;
  • 80%/20% regel. (ga voor 80% in op de vraag van de klant en voor 20% op je eigen aanbod);
  • taal technische tips en tricks;
  • het belang van voorwaarden.

Training: “Van secretaresse tot executive assistant.”

Na het inwerken van verschillende stagiaires die de opleiding directiesecretaresse niveau 4 volgen, hebben we besloten om een nieuwe training te ontwikkelen. Binnen ons bedrijf maken we veel gebruik van "het nieuwe werken". Enerzijds omdat we op deze manier onze dienstverlening op het juiste niveau uit kunnen voeren (operational excellence) en anderzijds omdat het ons ontzettend flexibel maakt.

Inzake het werken met o.a. VoIP en het werken in een "cloud" omgeving hebben we geconstateerd dat verschillende opleidingsinstanties wat tips en trucs uit de praktijk kunnen gebruiken wanneer het gaat om deze manier van werken.

Inmiddels hebben we de training verzorgd bij een van de vestigingen van een landelijke opleider. Deze training willen ze ook graag laten verzorgen in de andere vestigingen.

De training is ook uitermate geschikt om uw bestaande secretariaat te optimaliseren en uw secretaresses te voorzien van effectieve en efficiënte werkwijzen die ze kunnen toepassen in de praktijk.


Cursus: “Verkopen een koud kunstje.”

"Verkopen, een koud kunstje" is een sales training voor de (startende) ondernemer. Doel van de cursus is het verkrijgen van vaardigheden om klanten te werven en te behouden.

In de cursus wordt vooral ingegaan op het overwinnen en durven nemen van obstakels in verkoopgesprekken.

De verschillende aspecten die naar voren kunnen komen in een verkoopgesprek worden behandeld. Belangrijke tips en tricks worden gegeven om het gesprek zo effectief mogelijk te laten verlopen.

Tevens wordt ingegaan op uw onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrent, zodat u in verkoopgesprekken uit kan gaan van uw eigen kracht.

Klantenbinding is nog belangrijker dan klantenwerving. Hiervoor is de aftersales van belang. Ook hieraan wordt ruimschoots aandacht besteed.

Inhoud van de cursus

  • Fase 1: Positioneren en profileren
  • Fase 2: Doelgroep benadering
  • Fase 3: Weerleggen tegenwerpingen
  • Fase 4: Opvangen koopsignalen
  • Fase 5: Aftersales