Artikel
16 december 2025
Zonder eigen klantcontactmedewerkers wist Glasdraad alsnog hun klanten tevreden te houden. Supersnel internet? Dat klinkt eenvoudig, toch? Maar voor Glasdraad betekent het dagelijks balanceren tussen lange doorlooptijden, tientallen BV’s, gemeenten, investeerders en duizenden vragen van bewoners. Glasdraad legt namelijk glasvezel aan in gebieden waar dat nog niet vanzelfsprekend is. Hun missie: snel en betrouwbaar internet brengen naar dorpen en steden in heel Nederland. Projecten door heel Nederland vragen om strakke regie en heldere communicatie.
Hoe houd je dan grip?
Hoe zorg je dat je team zich kan focussen op de grote lijnen, zonder kopje onder te gaan in de dagelijkse hectiek? Precies daar vond Glasdraad de oplossing bij Kantoormanager.
In elke fase van het glasvezelproces, van vraagbundeling tot de uiteindelijke aansluiting, is heldere communicatie cruciaal. Voor Glasdraad is dit dagelijkse kost. Wat dat betekent? Honderden telefoontjes, e-mails en verzoeken per dag. Van “Wanneer wordt er gegraven?” of “Waarom is mijn straat nog niet aan de beurt?” tot “Wat moeten we doen om aangesloten te worden?”
“We werken al zo’n acht jaar samen. En elk jaar zijn er wel uitdagingen, maar de reden dat we blijven is simpel: de voordelen wegen zwaarder dan de nadelen. Kantoormanager levert structureel kwaliteit!” vertelt Martijn Betlem, de marketing & communicatie medewerker van Glasdraad. Johanna, projecleider bij Kantoormanager vult aan “Wij vangen bewonersvragen op, versturen deze als tickets naar de verantwoordelijke collega's en zorgen dat het contact met klanten vriendelijk, helder en professioneel verloopt. Zelfs als de planning schuift of als iemand voor de vierde keer belt over z’n aansluiting. Verder helpen we een handje waar dat nodig is tijdens voorlichtingsbijeenkomsten. Nuchter, vriendelijk en zorgen voor rust in de tent.”
Hoe Kantoormanager hielp: minder gedoe, meer controle
De samenwerking begon klein. Een engineer van Glasdraad werkte in hetzelfde kantoor als Kantoormanager. Hij wist: ‘Hier zit kennis en service. Hier moeten we zijn.’ Al snel werd Kantoormanager de vaste helpdeskpartner voor Glasdraad. Het begon met het aannemen van telefoontjes en groeide uit tot een volledig partnership. “Kantoormanagerdenkt altijd mee, pakt alles op en dat maakt het zo’n fijne en betrouwbare samenwerking.” zegt Martijn. Kantoormanager schakelt mee, denkt vooruit en groeit met Glasdraad mee. Inmiddels duurt de samenwerking al acht jaar. Een nieuwe BV, of een nieuw project? De helpdesk is altijd up-to-date en staat partaat. De medewerkers van Kantoormanager staan zelfs op voorlichtingsavonden, midden in de wijk, om bewoners persoonlijk te woord te staan.
Martijn, verantwoordelijk voor marketing en communicatie bij Glasdraad, vat het krachtig samen: “Zonder goede helpdesk Zouden we veel klachten ontvangen. Natuurlijk, soms gaat er iets mis, maar structureel is het gewoon goed geregeld. En zolang dat zo blijft, blijf ik met overtuiging zeggen: we kunnen niet zonder Kantoormanager.”
Hebben jullie als bedrijf ook moeite met klantcontact? Willen jullie ook klantcontact uitbesteden? Neem dan contact met ons op via de volgende link.